fredag 26 oktober 2012

Några jobbardagar senare...

...och jag har grymt ont i mina knän. Jag har suttit en massa på huk, på knä eller med korslagda ben för jag har skruvat skivor och spacklat alla småväggar.  
Jag har varit ledig i tre dagar för att vi skulle kunna greja i vårt blivande sovrum. Ja, jag har ju bara kunnat vara med när Liv sovit men igår var svärmor och svägerska här och barnvaktade så jag och Lars gjorde ett 10-timmarspass. Och det va så himla kul att jobba tillsammans ordentligt. Det flyter på så himla bra!! Och det har hänt en hel del de senaste dagarna. 
All gips är nu uppe på alla ytterväggar. Och jag har spacklat ett första varv.
Så här såg det ut i förrgår:
 Och så här såg det ut igår när vi tog kvällen:
 En klädkammare har tagit form. Det har kommit upp både osb och gips på väggarna inne i klädkammaren. Även där är det spacklat det som hittills går att spackla. (Vi kunde inte sätta klart alla väggar förrän elektrikern kommer men han kommer till veckan.) Vi har också satt glespanel i taket i klädkammaren. 
 Mellan klädkammaren och vägen blir det kanske en myshörna av något slag. Vi har inte riktigt bestämt oss.
Klädkammaren rakt framifrån sett.
Här ska det byggas platsbyggda garderober. Och likadant på andra sidan. Rakt fram när man kommer in blir det hyllor eller en byrå har vi tänkt. 
Ja, det var våra jobbdagar det! :) Nu blir det fredagsmys!!
Tack snälla Marita & Karin för att ni barnvaktade så bra!!

2 kommentarer:

Kalins Foton sa...

De va att bra trevlit å busa å umgås mä busfröt mä :D De va trevlit å träffa er mä :D

//Karin

Det mörka tornet sa...

Herregud vad ni är duktiga! Kram